Tilaus- ja sopimusehdot


Voimassa 1.1.2025 alkaen

Verkkokauppa

MedLab.fi (y-tunnus 3353829-6 ) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät 25,5% arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut.

Maksaminen

Hyväksymme seuraavat maksutavat: postiennakko, lasku, PayPal, luottokortti ja verkkopankki. Varaamme oikeuden olla hyväksymättä tiettyjä maksutapoja sekä vastaavasti hyväksyä maksuja vain tietyistä valtioista ja/tai kehottaa käyttämään toista maksutapaa. Jos maksat kortilla, varaamme oikeuden tehdä katevarauksen tilaushetkellä maksun turvaamiseksi. Vastaat itse maksutapahtumista aiheutuvista kustannuksista. Jos maksat luottokortilla, tilaus veloitetaan kortiltasi välittömästi tehdessäsi tilauksen. Mikäli et maksa tilaustasi ajallaan, varaamme oikeuden veloittaa jokaisesta maksumuistutuksesta kiinteän viiden euron suuruisen myöhästymismaksun (korkolain mukaisen viivästyskoron lisäksi). Sinulla on mahdollisuus osoittaa, että todellinen vahinko on ollut tätä kiinteää maksua huomattavasti pienempi tai että vahinkoa ei ole syntynyt lainkaan. Hyväksymällä nämä ehdot suostut siihen, että lähetämme sinulle laskut ja muut tositteet yksinomaan sähköisessä muodossa.

Maksutavat

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää https://www.paytrail.com/kuluttaja/maksupalveluehdot

Paytrail - palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30-3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

PayPal ja luottokorttimaksut PayPalin kautta

Voit maksaa PayPalilla jos sinulla on PayPal tunnukset. PayPalin avulla voit tehdä ostoksesi myös luottokortilla (Visa, MasterCard, Amex tai Discover) tai maksukortilla (Visa Electron, Maestro, Switch tai Solo). Tilauksen yhteydessä sinut ohjataan PayPal:in sivulle, jossa voit maksaa joko käyttäen PayPal-tiliäsi tai kirjautumalla sisään luotto- tai pankkikortilla jolloin maksut varmentaa PayPal. Tämän jälkeen sinut ohjataan takaisin Sähköpotkulaudat.fi -verkkokauppaan vahvistaaksesi tilauksesi. Voit luoda itsellesi PayPal-tilin osoitteessa PayPal.com.

Tilisiirto

Saat maksutiedot sähköpostiisi. Toimitamme tilauksen vasta, kun maksu näkyy järjestelmässämme. Muista kirjoittaa tilausnumero viestikenttään. Maksun tulee näkyä 7 päivän sisällä tilillämme. Näin varmistat, että tuotteet pidetään varattuina sinulle, muutoin tilaus tulkitaan peruuntuneeksi.

Rekisteröityminen

Verkkokaupasta ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä, mutta rekisteröityminen helpottaa ja nopeuttaa tilaamista. Rekisteröitynä kanta-asiakkaana on mahdollista seurata tilausten käsittelyn etenemistä, tarkastella aiemmin tehtyjä tilauksia jne. Rekisteröityminen on maksutonta ja helppoa. Rekisteröityneiden kanta-asiakkaiden tietoja ei luovuteta kenellekään

Hinnat

Tuotteen kauppahinta määräytyy verkkokaupassa tilaushetkellä ilmoitetun hinnan mukaan. Verkkokaupassa näkyvät hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hinnat ovat voimassa vain verkkokaupassa. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin ilman ennakkoilmoitusta. Emme vastaa mahdollisista virheistä verkkokaupan hinnoissa. Pidätämme oikeuden tilauksen perumiseen hintavirheiden kohdalla. Hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa huomattavasti tuotteen oikeasta hinnasta. Hintavirhe-tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys (esimerkiksi nollahintaiset tuotteet tai desimaalivirheet hinnan ilmoittamisessa).

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitustapa ja -kulut

Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset kirjattuna (esim. Matkahuollon XXS- ja Lähellä-paketit) tai kirjaamattomana toimituksena, joista kirjattuja lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksella. Huomaathan, että noutopisteeseen toimitetut lähetykset on noudettava 7 päivän kuluessa saapumisilmoituksesta. Paketit palautuvat automaattisesti lähettäjälle tämän jälkeen ja noutamattoman paketin uudelleen lähetyksestä aiheutuvat kulut veloitetaan asiakkaalta.

Toimitusaika

Tilaukset käsitellään yleensä samana tai tilausta seuraavana arkipäivänä. Poikkeuksia voi esiintyä. Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1 - 14 arkipäivää. Ruuhka-aikoina, esimerkiksi kampanjoissa tai pyhinä, toimituksissa ja tilausten käsittelyssä voi olla ajoittain viivästyksiä. Kaikkia tuotteita ei aina löydy heti varastosta. Tarkemmat toimitusaika-arviot ilmoitetaan tuotekohtaisesti tuotesivuilla. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla. Huomaathan, että emme ole velvollisia toimittamaan tilaustasi, mikäli oma tavarantoimittajamme ei toimita meille tilauserää ajallaan. Mikäli tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla, ilmoitamme siitä sinulle ja hyvitämme maksamasi hinnan ilman aiheetonta viivytystä.

Tilausrajoitukset

Mikäli asut ulkomailla ja haluat tilata tuotteitamme, ota yhteys asiakaspalveluumme. Ilmoitetut hinnat toimituksille koskevat lähetyksiä Suomessa, lähetyshinnat ulkomaille lasketaan tapauskohtaisesti. Postimyyntiehtojen mukaisesti emme myy alle 18-vuotiaille. Mikäli olet alle 18-vuotias, pyydä huoltajaasi tekemään verkkotilaus puolestasi. Meillä on oikeus evätä tilaus tarvittaessa.

Takuu

Kaikilla yksityisasiakkaille myymillämme uusilla tuotteilla on 12 kuukauden takuu, poislukien akut joissa takuuaika on 6 kuukautta. Takuu ei kata normaalia kulumista pintamateriaaleissa, akussa, renkaissa, laakereissa ja muissa liikkuvissa osissa eikä kulutusosia, kuten mm. renkaita ja laakereita. Takuu ei myöskään kata virheellisen tai varomattoman käytön aiheuttamia vikoja tai vahinkoja. Varaosien takuu ei kata mahdollista muun viallisen osan aiheuttamaa rikkoontumista tai asennusvirheestä johtuvaa rikkoontumista. Takuu ei myöskään kata vikoja tai vahinkoja, jos tuotetta on käytetty osana liiketoimintaa. Kaikista takuuhuolloista on sovittava aina etukäteen. Takuuasioissa ota yhteys asiakaspalveluumme info@myscooter.fi.

Vaihto- ja palautusehdot

Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Mikäli jostain syystä haluat palauttaa tilaamasi tuotteen/tuotteet, se tulee tehdä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Hyvitämme tilauksen summan, kun tuotteet ovat saapuneet takaisin meille ja olemme todenneet ne myyntikelpoisiksi. Vaihto- ja palautuskulut ovat asiakkaan vastuulla. Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä vaihtoja tai palautuksia. Mahdollisista palautuksista on aina sovittava etukäteen kanssamme. Peruuttamisoikeutta käyttääksesi sinun on ilmoitettava meille yksiselitteisellä ilmoituksella kirjallisesti päätöksestäsi peruuttaa tilaus. Jos pakettia ei ole noudettu, se palautuu automaattisesti meille ja tällöin vähennämme hyvitettävästä summasta toteutuneet rahtikustannukset.

Palautusoikeus koskee vain yksityisasiakkaita ja alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla uutta vastaavassa kunnossa. Myös pakkauksessa tulleet mahdolliset ohjekirjat, muut oheismateriaalit ja tarvikkeet tulee palauttaa. Huomioithan, että tuotepakkauksien avaamisessa tulee noudattaa varovaisuutta.

Maksun hyvitys tehdään aina ensisijaisesti samalla maksutavalla, jolla tilaus on maksettu.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan tilausnumerosi, nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi ja täytä palautuslomake.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Ennen kuin vastaanotat tai allekirjoitat lähetyksen vastaanotetuksi tarkista lähetys huolellisesti ja jos huomaat poikkeamia esim. lähetyksen kunnossa tai lähetyksestä puuttuu tavaraa, merkitse varauma eli huomautus rahtikirjaan. Jos lähetyksessä on ruhjeita, merkitse rahtikirjaan huomiosi. Tämä mahdollistaa reklamaation tekemisen kuljetusyhtiölle, ilman varaumaa on mahdotonta todentaa, että lähetys on vastaanottohetkellä ollut vaurioitunut. Varauman merkitsemisen pitää ehdottomasti tapahtua ennen kuin allekirjoitat lähetystä vastaanotetuksi ja jokaiseen rahtikirjan sivuun pitää jäädä merkintä, myös kuljetusyhtiölle jäävään kappaleeseen.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi)

Voit myös saattaa kauppasopimukseen liittyvän erimielisyyden ratkaistavaksi Euroopan komission ylläpitämän niin kutsutun verkkovälitteisen riidanratkaisun kautta (ec.europa.eu/odr).



Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita